STAVOVI PROFESORA RAZREDNE NASTAVE O INKLUZIVNOM OBRAZOVANJU DECE SA SMETNJAMA U RAZVOJU

Autori

  • Tijana Karić Odsek za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
  • Vladimir Mihić Odsek za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
  • Maja Korda Odsek za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu

DOI:

https://doi.org/10.19090/pp.2014.4.531-548

Ključne reči:

inkluzivno obrazovanje, učitelji, stavovi prema inkluziji, parcijalna inkluzija

Apstrakt

Inkluzivno obrazovanje u Srbiji uvedeno je 2009. godine. Istraživanja koja su se bavila ispitivanjem stavova učitelja, kao glavnih nosilaca inkluzije u našoj zemlji,vrlo su retka, a brojna istraživanja u inostranstvu ukazala su na značaj učitelja i važnost njihovih pozitivnih stavova prema inkluziji za socioemocionalni i akademski razvoj dece. Ovim radom prikazano je istraživanje koje je imalo za cilj da ispita strukturu stavova profesora razredne nastave prema inkluzivnom obrazovanju. Uzorak je činilo 60 profesora razredne nastave starosti od 29 do 59 godina (Mdn = 45). Od toga, 24 profesora predaje inkluzivnim odeljenjima. Primenjeni su upitnik o sociodemografskim podacima i Upitnik stavova prosvetnih radnika o inkluziji (SINKL). Rezultati su pokazali da nema značajnih razlika u stavovima između profesora razredne nastave iz redovnih i inkluzivnih odeljenja. Stariji profesori su ispoljili pozitivnije stavove prema parcijalnoj inkluziji, naročito oni koji u svom razredu nemaju dete sa smetnjama. Rezultati su interpretirani u kontekstu dosadašnjih istraživanja i date su smernice za dalji istraživački rad.

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Objavljeno

14.01.2015

Kako citirati

Karić, T., Mihić, V., & Korda, M. (2015). STAVOVI PROFESORA RAZREDNE NASTAVE O INKLUZIVNOM OBRAZOVANJU DECE SA SMETNJAMA U RAZVOJU. Primenjena Psihologija, 7(4), 531–548. https://doi.org/10.19090/pp.2014.4.531-548

Broj časopisa

Sekcija

Članci