ZAŠTO SE LJUDI RAZLIKUJU U MOTIVACIJI KA POSTIGNUĆU? BLIZANAČKA PORODIČNA STUDIJA

Autori

  • Lea Klassen Departman za psihologiju, Fakultet za psihologiju i sport, Univerzitet u Bilefeldu
  • Eike F. Eifler Departman za psihologiju, Fakultet za psihologiju i sport, Univerzitet u Bilefeldu
  • Anke Hufer Departman za psihologiju, Fakultet za psihologiju i sport, Univerzitet u Bilefeldu
  • Rainer Riemann Departman za psihologiju, Fakultet za psihologiju i sport, Univerzitet u Bilefeldu

DOI:

https://doi.org/10.19090/pp.2018.4.433-450

Ključne reči:

bihejvioralna genetika, motivacija ka postignuću, nuklearni porodični dizajn

Apstrakt

Iako mnoge prethodne studije naglašavaju doprinose sredinskih činilaca, poput roditeljskog doma i školskog okruženja, motivaciji ka postignuću, klasične blizanačke studije sugerišu da i aditivni genetski i nedeljeni sredinski uticaji mogu da objasne individualne razlike u oblikovanju ovog fenotipa. Primenom nuklearnog porodičnog dizajna na podatke nemačke nacionalne TwinLife studije, analizirani su genski i sredinski doprinosi ispoljavanju motivacije ka postignuću kod adolescenata i mladih odraslih osoba. Kao što se očekivalo, rezultati su ukazali na značajne uticaje aditivne i neaditivne genetske komponente, kao i na značajne uticaje deljene sredine. Najveći procenat varijanse objašnjen je nedeljenim sredinskim uticajima, ukazujući tako na važnost individualnih iskustava u formiranju razlika u motivaciji ka postignuću. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na potrebnu reviziju modela i teorija koje objašnjavaju varijacije u motivaciji ka postignuću isključivo kroz razlike u porodičnoj socijalizaciji.

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Objavljeno

14.01.2019

Kako citirati

Klassen, L., Eifler, E. F., Hufer, A., & Riemann, R. (2019). ZAŠTO SE LJUDI RAZLIKUJU U MOTIVACIJI KA POSTIGNUĆU? BLIZANAČKA PORODIČNA STUDIJA. Primenjena Psihologija, 11(4), 433–450. https://doi.org/10.19090/pp.2018.4.433-450

Broj časopisa

Sekcija

Članci