Validacija Testa zrelosti za školu
DOI:
https://doi.org/10.19090/pp.2009.2.129-147Ključne reči:
zrelost za školu, testovi inteligencije, Test zrelosti za školuApstrakt
Cilj ovog istraživanja je provera psihometrijskih karakteristika Testa zrelosti za školu. Uzorak je činilo 149 dece, prosečne starosti 81 mesec. Podaci su prikupljeni tokom redovne procene zrelosti za školu u osnovnim školama u Šapcu i Sremskoj Mitrovici. Rezultati su pokazali visoku pouzdanost TZŠ. Poređenjem rezultata na TZŠ i TIP-1 dobijena je korelacija ukupnog skora od 0.66, a u visokoj korelaciji su i subtestovi TIP-1 i TZŠ koji pretenduju da mere slične konstrukte – iz čega je izveden zaključak o visokoj konkurentnoj validnosti TZŠ. Prediktivna validnost TZŠ je proveravana u odnosu na kriterijum učiteljskih procena kognitivnog funkcionisanja dece nakon prvog polugodišta prvog razreda. Rezultati pokazuju da TZŠ predstavlja instrument sa odličnom prediktivnom validnošću, a da najveću prediktivnu moć pokazuju subtestovi Informisanost i Slaganje kocaka.Metrics
Metrics Loading ...