Validacija Testa zrelosti za školu

Autori

  • Zdenka Novović Odsek za psihologiju, Univerzitet u Novom Sadu
  • Snežana Tovilović Odsek za psihologiju, Univerzitet u Novom Sadu
  • Veljko Jovanović Odsek za psihologiju, Univerzitet u Novom Sadu
  • Mikloš Biro Odsek za psihologiju, Univerzitet u Novom Sadu

DOI:

https://doi.org/10.19090/pp.2009.2.129-147

Ključne reči:

zrelost za školu, testovi inteligencije, Test zrelosti za školu

Apstrakt

Cilj ovog istraživanja je provera psihometrijskih karakteristika Testa zrelosti za školu. Uzorak je činilo 149 dece, prosečne starosti 81 mesec. Podaci su prikupljeni tokom redovne procene zrelosti za školu u osnovnim školama u Šapcu i Sremskoj Mitrovici. Rezultati su pokazali visoku pouzdanost TZŠ. Poređenjem rezultata na TZŠ i TIP-1 dobijena je korelacija ukupnog skora od 0.66, a u visokoj korelaciji su i subtestovi TIP-1 i TZŠ koji pretenduju da mere slične konstrukte – iz čega je izveden zaključak o visokoj konkurentnoj validnosti TZŠ. Prediktivna validnost TZŠ je proveravana u odnosu na kriterijum učiteljskih procena kognitivnog funkcionisanja dece nakon prvog polugodišta prvog razreda. Rezultati pokazuju da TZŠ predstavlja instrument sa odličnom prediktivnom validnošću, a da najveću prediktivnu moć pokazuju subtestovi Informisanost i Slaganje kocaka.

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Objavljeno

27.06.2009

Kako citirati

Novović, Z., Tovilović, S., Jovanović, V., & Biro, M. (2009). Validacija Testa zrelosti za školu. Primenjena Psihologija, 2(2), 129–147. https://doi.org/10.19090/pp.2009.2.129-147

Broj časopisa

Sekcija

Članci