Adaptacija dece jaslenog uzrasta u kontekstu teorije afektivne vezanosti: iskustva predškolskih ustanova Srema
DOI:
https://doi.org/10.19090/pp.2010.4.357-376Ključne reči:
jasleni uzrast, separacija, predikcija adaptacije, afektivna vezanostApstrakt
U predškolskim ustanovama svake školske godine, susrećemo se sa adaptacijom na jaslice, dece uzrasta do tri godine. I pored pripreme dece, roditelja, primene programa adaptacije i dr., separacione teškoće različitog intenziteta koje se ne mogu predvideti manifestuju se u toku adaptacije. Sagledavanjem upisa dece u jaslice kroz prizmu TAV data je mogućnost rane predikcije individualnih razlika adaptacije dece na osnovu kvaliteta veze dete-majka, kao i pružanja odgovora na pitanje transfera AV sa majke na vaspitača; kompenzacije negativnih efekata nesigurne veze sa majkom kroz sigurnu vezu sa vaspitačem; kapaciteta deteta jaslenog uzrasta za formiranje multiplih veza; reorganizacije hijerarhije figura i načina kvalitetne podrške od strane vaspitača i vrtića kao institucije, neophodne za formiranje sigurnih relacija. Dakle, ovim radom se traga za odgovorom na pitanje koje sve mogućnosti pruža adaptacija dece na jaslice u smislu podsticanja psihosocijalnog razvoja deteta iz ugla teorije afektivne vezanosti.Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Objavljeno
27.12.2010
Kako citirati
Stojić, O., Divljan, S., & Avramov, N. (2010). Adaptacija dece jaslenog uzrasta u kontekstu teorije afektivne vezanosti: iskustva predškolskih ustanova Srema. Primenjena Psihologija, 3(4), 357–376. https://doi.org/10.19090/pp.2010.4.357-376
Broj časopisa
Sekcija
Članci