Adaptacija dece jaslenog uzrasta u kontekstu teorije afektivne vezanosti: iskustva predškolskih ustanova Srema

Autori

  • Olgica Stojić DU 'Dečija radost', Irig
  • Spomenka Divljan PU 'Naša radost', Novi Banovci
  • Neda Avramov PU 'Boško Buha', Inđija

DOI:

https://doi.org/10.19090/pp.2010.4.357-376

Ključne reči:

jasleni uzrast, separacija, predikcija adaptacije, afektivna vezanost

Apstrakt

U predškolskim ustanovama svake školske godine, susrećemo se sa adaptacijom na jaslice, dece uzrasta do tri godine. I pored pripreme dece, roditelja, primene programa adaptacije i dr., separacione teškoće različitog intenziteta koje se ne mogu predvideti manifestuju se u toku adaptacije. Sagledavanjem upisa dece u jaslice kroz prizmu TAV data je mogućnost rane predikcije individualnih razlika adaptacije dece na osnovu kvaliteta veze dete-majka, kao i pružanja odgovora na pitanje transfera AV sa majke na vaspitača; kompenzacije negativnih efekata nesigurne veze sa majkom kroz sigurnu vezu sa vaspitačem; kapaciteta deteta jaslenog uzrasta za formiranje multiplih veza; reorganizacije hijerarhije figura i načina kvalitetne podrške od strane vaspitača i vrtića kao institucije, neophodne za formiranje sigurnih relacija. Dakle, ovim radom se traga za odgovorom na pitanje koje sve mogućnosti pruža adaptacija dece na jaslice u smislu podsticanja psihosocijalnog razvoja deteta iz ugla teorije afektivne vezanosti.

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Objavljeno

27.12.2010

Kako citirati

Stojić, O., Divljan, S., & Avramov, N. (2010). Adaptacija dece jaslenog uzrasta u kontekstu teorije afektivne vezanosti: iskustva predškolskih ustanova Srema. Primenjena Psihologija, 3(4), 357–376. https://doi.org/10.19090/pp.2010.4.357-376

Broj časopisa

Sekcija

Članci