Jednakost merenja sposobnosti računarski podržanom i klasičnom formom testa

Autori

  • Bojan Janičić Odsek za psihologiju, Filozofski fakultet, Novi Sad

DOI:

https://doi.org/10.19090/pp.2010.2.95-119

Ključne reči:

računarski podržano testiranje, psihometrijska ekvivalencija, iskustvena ekvivalencija, jednakost merenja, kognitivni testovi

Apstrakt

U radu je ispitana ekvivalencija računarski podržane i klasične forme dva kognitivna testa: AL-4 (verbalni) i M-9 (neverbalni). Na uzorku od 238 ispitanika je ispitan i uticaj pola, starosti, nivoa obrazovanja, računarskog iskustva, računarske anksioznosti i anksioznosti kao stanja, na skorove ispitanika na dva modaliteta ispitivanih testova. Analiza strukture i rangova ispitanika na dva modaliteta nije dala rezultate na osnovu kojih bi se moglo zaključiti da li je promenom modaliteta testiranja došlo do promene predmeta merenja testova. Analizom skorova ispitanika nisu utvrđene razlike u modalitetima. Nije utvrđeno ni postojanje značajnog efekta interakcije posmatranih prediktora i modaliteta testiranja. Na osnovu toga zaključeno je da su dva modaliteta testiranja psihometrijski i iskustveno ekvivalentni.

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Objavljeno

30.06.2010

Kako citirati

Janičić, B. (2010). Jednakost merenja sposobnosti računarski podržanom i klasičnom formom testa. Primenjena Psihologija, 3(2), 95–119. https://doi.org/10.19090/pp.2010.2.95-119

Broj časopisa

Sekcija

Članci